Monday, November 26, 2012

cuti sem with kelana



assalamualaikum ~

hello ! bertemu kembali kita dalam belog yg tak seberapa ni :p
sehaaat? 
actly sy tga cuti sem yg bakal abis ni...baru teringat nak hapet belog.hihi
hmm so far aku rasa best la jugak cuti sem kali ni...byk aktiviti yang aku buat *yeke*
haaha 
yelaa aku banyak join aktiviti pengakap masa cuti ni.. 

1) kem lencana kemahiran kelana gombak








best jugak la kem ni...3hari2mlm aktiviti mmg pack gilaa..dah la mmg survive habis takde air paip n elektrik
so tadah air hujan n pasang lilin n lampu ayam jela..
tp takpe camni baru rasa betul2 kem.hee
masa kem ni aku group ngn nazirul,amin,n diba.. :) 
ujian nak dapatkan lencana ni ktorang kena buat gajet, kemkraf, ikhtiar hidup, orientaring, penganggaran,
anggar peta, kawad tongkat,n lain2..
yes,seriusly best kerjasama ngn dorang.
n taklupa juga kat nad,syafiq n isyam . hihi

2)gajet n kemkraf






ktorang buat gajet ngn kemkraft ni 2 hari..sabtu&ahad..seminggu lpas kem lencana kemahiran tu..
seriusly dua hari tu best sgt2..time tu baru kenal perangai masing2 camne..
haha cc : nad,diba,syafiq,amin,isyam,nazirul

kumpulan dorang kena buat menara n kumpulan aku pulak kena buat jambatan pulau pinang..
ececey tak laa..jambatan gajet je :p n setiap kumpulan kena buat kemkraft atleast 10 
gajet..haha mmg tak cukup masa tp siap jugak lastly.. :)

3) jamuan kelana gombak




time ni sbnrnye jamuan utk petugas kempori..hewhew syiok doo dapat makan free :)
mkn2 ni kat malaya steamboat kat prima gombak..actly mnde yg aku
paling happy sgt2 time ni ialah dapat jumpa nawal,ara,n farah..
rindu gilaa nak jumpa dorang ni sbnrnye,dpt jumpa rasa nak nangis pun ada :')
even aku kat penang pun aku slalu rindu korang seriusly . 
*terharu tak , terharu tak ? harhar

4) ekspidisi gua batu maloi






okey yang ni pulak xpdc gua..kami ber caving..kat gua batu maloi nogori9..
yg ni 1st time aku caving..n ofcoz rasa awesome ! :)
yg best caving ni kena melalui air terjun yg mengalir kat dlm tu..n agak mencabar 
time kena panjat2 batu, lalu kat ruang sempit, n merangkak2..
seriusly nak caving lagi after this  :*

5) faci utk pandu puteri upsi







time ni pulak ktorang kelana gombak jadi faci utk akk2 pandu puteri upsi
kat sk sinaran budi..haha awkward jugak laa jd faci kat akak2..huhu
tp itsokey laa timba pengalaman..slame ni jadi faci utk budak2 boleh laa layan heppening2 tp
kali ni bia amin je happeningkan dia serba boleh.. ;)

actly 1dis ni kelana gombak ada buat event utk buat lencana perkhidmatan with JPAM.. oke "jpam" 
tu tekan kan siket...gua punya sedara mara tu..harhar
tapi takdapat  nak join balik penang pada tarikh tersebut.
alaa ni tak best ni nampaknye tahun dpn laa buat lencana perkhidmatan

okey laa itu je aktiviti pengakap yg sy join masa cuti sem ni..
bila bila free sy update lg awok ye belog..hee
okeyy tata~


























No comments:

Post a Comment